6 Kasım 2021 Cumartesi

TÜRKÇE 8. SINIF 1. DÖNEM 1. YAZILI SINAV SORULARI VE CEVAPLARI

 



1)Aşağıdaki cümlelerdeki yargıların başına, öznel ise “Ö”, nesnel ise “N” yazınız. (5 puan)

N  ) Yazar, bu romanından sonra peş peşe altı oyun yazdı

 (  N  )Bu, sanatçının en son çıkan şiir kitabıdır.

 (  Ö ) Hikâyeciliğimizdeki en başarılı dönem o yıllardı.

 (  Ö  ) En güzel yıllarımı o köyde geçirdim.

 (  N  )Filmde olaylar küçük bir kasabada geçiyor



2-) Aşağıda tanımı eksik verilen anlatım biçimlerinin boşluklarını tanımdan hareketle tamamlayınız!
(tartışmacı, açıklayıcı,betimleyici,öyküleyici)

- Varlıkların okuyucunun gözünde, zihninde canlanacak şekilde ayırt edici nitelikleriyle resim çizer gibi  anlatılmasına  …betimleyici anlatım  denir.
Tasarlanmış veya yaşanmış bir olayın başkalarına sözle ya da yazıyla anlatıldığı anlatım biçimine …anlatım denir.
açıklayıcı  anlatımda yazar, duygularına yer vermez, nesnel bir anlatım hakimdir.
-…Tartışmacı anlatım biçiminde önce eleştirilecek olan düşünce verilir. Yazar, kendi düşüncesinin doğruluğunu, eleştirdiği düşüncenin ise yanlışlığını savunur.                                                                              


3- Aşağıdaki tümceleri anlam özelliğine göre eşleştiriniz. (10 puan)

- Kutuplardaki buzların erimesiyle deniz seviyesi yükseliyor.    
   Neden-sonuç tümcesi
     
- Sait Faik,”Her güzel şey, insanı sevmekle başlar.”diyor.   
  Dolaylı anlatım      

- Okula onu  görmeye gittim.     
  Doğrudan anlatım

- İnsan düşünen düşündüğünü de başkalarına anlatan bir varlıktır.      
  Tanım tümcesi
       

 

- Bu oyun öbüründen daha güzelmiş.   Karşılaştırma tümcesi                           l
    
- Gönderdiğim koliyi şimdiye kadar almıştır.   Olasılık tümcesi
     
- Beyaz, diğer renklerden güzeldir.
  Öznel anlatım

- En iyi romanlar, bir bunalım döneminde yazılır, der Dostoyevski.                 
  Koşul ilişkisi

- İstediğin her şeyi alırım, yeter ki sınıfını geç.       
   Koşul ilişkisi                                




4) Aşağıda verilen cümlelerdeki fiilimsilerin altını çizip türünü parantez içindeki boşluğa yazınız. (10 puan)
Öğleden sonra başlayan kar akşama kadar yağdı.
(……………………..)

Adamın yalvarışlarını bir görecektin.
(……………………..)

Onunla unutulmaz anlar yaşadık.
(……………………..)

Hiçbir şey söylemeden çekti gitti.
(……………………..)

Ağlarım, hatıra geldikçe anılarımız.
(……………………..)
Her sabah parkta biraz yürümeye karar verdim.
(……………………..)
5)Aşağıdaki cümlelerin özne veyüklemlerin bulunuz. (10p)

- Sema ve Ayşe birlikte kütüphaneye
        Ö.
gideceklerdi .
        Y.
- Bu dingin mekan beni her zaman mutlu
           Ö.
eder.
Y.
- İnsanları birbirine kenetler sevgi.
                                     Y.           Ö 
- Atatürk 1938’de vefat etmiştir.
        Ö.                                Y.
- Işıl ışıl parlayan bu altın top , huzurun
              Ö.
kaynağıydı
        Y.



TEST SORULARI
1) Yazar adayı genç, bir yemekte denk geldiği hocasına yaklaşır.Cebinden çıkardığı küçük bir hikaye denemesini okumasını ister.Bir süre sonra fikrini sorduğunda hocası,
Okurken bu hikayeyi daha önce nerede okumuştum ,çok tanıdık ve alışılagelmiş dedim, der.

Bu doğrultuda genç yazarın hikâyesi hangi ilkeye aykırıdır?(5p)

A) Özgünlük

B) Akıcılık

C) Doğallık

D) Özlülük

2)

- Ak akçe kara gün içindir.
- İşten artmaz,dişten artar.
- Sakla samanı gelir zamanı.
- Her çok azdan olur.

Yukarıdaki atasözleri konu bakımından aşağıdaki başlıklardan hangisi altında toplanabilir? (5P)

A) Tasarruf

B) Çalışmak

C) Gelenek

D) Sorumluluk




3)Aşağıdaki cümlelerin hangisinde altı çizili sözcük mecaz anlamda kullanılmıştır?

A) Gecenin keskin ayazına yenik düştü.

 B) Topladığı özdeyişleri ayrı deftere yazıyordu.

C) Titreyen elleriyle kahve fincanına uzandı.

D) Onun bu davranışlarından rahatsız oluyorduk.









Zarf-fiil görevinde kullanılan bir sözcük cümleye zaman anlamı da kazandırabilir.

4) Bu kurala uygun bir kullanım aşağıdaki   cümlelerin hangisinde vardır?

A) Koşa koşa annesinin peşinden gitti.

B) Ağaçların arasından geçip gitti.

C) Arkadaşını görünce hızla yanına vardı.

D) Usulca eğilerek kediyi sudan çıkardı.








5)  Aşağıdaki cümlelerin hangisinde amaç sonuç ilişkisi vardır?

A) Bir haftadır okula gitmiyor; çünkü çok hasta.

B) Param bittiği için arkadaşımdan borç aldım.

C) Çok çalışıyor; çünkü sınavda başarılı olmak istiyor.

D) İyi uyuyamadığımdan başım çok ağrıyor.

 





7) Aşağıdaki cümlelerin hangisinde neden-sonuç ilişkisi yoktur?

A) Yağmur yağdığından kıyafetleri ıslandı.

B) Ona haber vermedik diye bize kırılmış.

C) Sınıfın gürültüsünden başım ağrıdı.

D) Bu problemin nedenini bilmiyorum.   












8.)“İkna edici ve güzel konuşmak.” Anlamına gelen atasözü,  aşağıdakilerden hangisidir

A) Tatlı dil yılanı deliğinden çıkarır.

B) Söz gümüşse sükût altındır. 

C) Söz ağızdan çıkar. 

D) Önce düşün, sonra söyle










9) Aşağıdaki cümlelerin hangisinde deyim, açıklamasıyla birlikte verilmemiştir?

A) Bu, senin kulağına küpe olsun, bir daha aynı hatayı yapmazsın.

B) İşin başına kendisi geçti, işi o yönetiyor, dizginleri ele aldı artık.

C) Dayısının cimriliği herkesçe bilinir, eli sıkılığıyla tanınır.

D) Her şeyi kendim yapmak zorundayım bundan böyle; iş başa





10) Aşağıdaki cümlelerden hangisinde “oynamak” sözcüğü mecaz anlamda kullanılmıştır?

A) Çocuklar bahçedeki çimlerde oynuyordu.

B) Oturma odasının kapısı gevşemiş, oynamıştı.

C) Galatasaray bu hafta sahasında oynayacak

D) Yıllarca ona duygularıyla oynamıştı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder